tisdag 24 oktober 2006

Heja McDreamy

Ahh, ljuva CSN-pengar på kontot! Detta ska firas med bio ikväll, Djävulen bär Prada. Hoppas den är bättre och kläderna snyggare än vad jag hört.

Nu är biljetterna köpta till helgens hemfärd. På fredag intar jag - som vanligt - Göteborg med storm. Dubbla födelsedagskalas och middag väntar. Och pluggande. Om jag ska lyckas få AB den här terminen måste jag nog börja satsa typ nu. Kommer inte ihåg någonting av det vi läste i början av kursen (vallagen, riksdagsordningen, regeringsformen - hjälp). Illa.

Har äntligen läst klart Mästaren och Margarita som jag njutit (ehh) av i typ en månad nu. Är det någon som läst den? Jag försökte analysera den, men kom ingen vart. Är "magikerna" någon slags symbol för något/någon, kanske något som har med Judas och Pontius Pilatus som återkommer genom hela boken?

Idag fick jag nya Gilmore Girls- och Grey's Anatomy-avsnitt på posten. Ihh! Veckan är räddad. Den stora frågan är: vem kommer Meredith välja, McDreamy eller McVet?

2 kommentarer:

Malin sa...

ingen aning men jag trodde den bara var en kul bok? komedi anno 1920?

Åsa sa...

klart att jag kommer!!! Och Vilja får hålla till godo i min lägenhet. Det hela löser sig... Ses snart!! =)