lördag 21 oktober 2006

i skolan på en lördag, yack

En lugn helg, med mycket plugg (har man ett PM om lagstiftningsprocessen att skriva så har man), mycket godis (tack Åsa!) och inget festande. Förhoppningsvis hinner jag träna lite också. Gillar starkt Gerdahallen, studentträningsstället framför andra här i Lund. 420 kr för ett terminskort är rätt svårslaget. Bra utbud har de också.

Har nästan kommit över mitt halvmisslyckande på tentan (kan ju inte kalla det helt misslyckande när jag faktiskt klarade den) och försöker tro att det kommer gå bättre med PM:et. Ibland önskar jag verkligen att jag var mindre ambitiös, livet måste vara så mycket lättare då.

Är grymt sugen på makaronipaudding. Mmm så gott! Tror jag ska laga det i eftermiddag, om jag orkar.

Igår på Sjunde Himlen fick jag lära mig hur hemskt det är med rökning. Och att en kille (naturligtvis en kille) som röker, kör motorcykel och har tatueringar är både före detta knarkare och alkoholist. Självklart. Verkligen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller också hade manusförfattaren bestämt att dem/han/hon/han ville ha just en sådan karaktär. varför läsa in massa som inte egentligen måste ha betydelse?

S. sa...

7th Heaven är propaganda när den är som bäst. Leni Reifenstahl (hur det nu stavas) skulle vara stolt.

kaffechoklad sa...

Igår kretsade handlingen kring det familjefridsstörande otyget, mobiltelefonen. Propaganda i sin mest övertydliga form...