onsdag 18 oktober 2006

journalist to be

Sådärja, nu har jag skickat in min första text till Utrikespolitiska föreningens tidning Utrikesperspektiv. Skrev om FN:s nye generalsekreterare Ban Ki- Moon, hoppas den kommer med i tidningen.

Funderar lite på att ta en trippelexamen, i juridik, franska och ekonomi. Måste bara läsa matte C först, usch, blä, boring. Jag som var så säker på gymnasiet att jag aldrig någonsin skulle läsa något på universitetet där man behövde ha läst matte C. Tji fick jag.

Mitt självförtroende är tydligen mer instabilt än vad jag trodde. En liten sketen tenta med ett ganska kasst resultat får mig att ifrågsätta typ allt. Varför läser jag juridik egentligen? Jag kanske borde läsa något annat, mindre krävande, för uppenbarligen är det ju nåt jag inte fattar. Och jag hade ju pluggat, jag hade ju gjort varenda en av extentorna. Så varför gick det inte bättre? Jag fattar inte. Hatar, hatar, hatar att att inte nå upp till mina egna krav på mig själv.

5 kommentarer:

Malin sa...

en intressant sak jag ibland ser hos mig själv är hur jag tänker "jag är inte menad för det här, jag borde göra nåt annat" istället för "nu fan ska jag kämpa" när det går dåligt med något jag gör.

men låt motgångarna sporra dig, inte slå ned dig (lättare sagt än gjort).

henc sa...

(Man behöver några tentor på sig för att lära sig "högskole-tenta-sättet". Det tyckte jag iaf.)

- Men det var väl skönt att du inte läste för mycket iallafall?

Caisa sa...

bosse. vad sa jag till dej. Du är den duktigaste jag vet=) man behöver inte alltid ha bäst ( även om du tror det ).. huvudsaken är att man gör allt man kan o det gjorde du! Visst... pusspuss!

Åsa sa...

men jag har ju Anna-abstinens!! Jaja, får ta Kringlan en annan gång. Kommer absolut på Anders fest. Lördagen? Ska säga till Maja. Antar att du inte är i stan den 4e november.. Då är det nämligen gigantisk halloweenfest i Majas kollektiv.,
Plugga nu inte FÖR mycket, ha lite roligt också!
kram

Anonym sa...

Never give up! Keep fighting. har också höga krav på mig själv, men sliter som ett djur. Jag tror på dig oxå! =)