torsdag 12 oktober 2006

your arms are my castle

Oj, kommentarsrekord för förra inlägget! Uppskattar (nästan) alltid en politisk debatt. Malin, vad menar du med att du inte är förvånad över att mina socialliberala åsikter? Som sagt så vi har nog aldrig, eller väldigt sällan, diskuterat politik men det måste väl ändå framgått att jag var ganska så mycket vänster förr? Men du kanske anade min omsvängning redan då.

Har fått en skojig uppgift i skolan; att skriva om lagstiftningsprocessen. Tjo, vad kul. Fattar ingenting.

Ibland undar jag om det inte är journalist jag ska bli. Måste ju vara världens roligaste jobb! Och åh, så bra det hade passat mig. Men, ändå... kanske inte. Kanske ändå är mer jurist.

Så nu har FN fått en ny generalsekretare, Ban Ki-moon från Sydkorea. Undrar om man överhuvudtaget märker någon skillnad?


2 kommentarer:

Malin sa...

ja, det var du nog... har iofs inte så tydliga minnen av det heller. men det har på något sätt känts så klart och logiskt att du skulle svänga politiskt som du har gjort, utan att jag egentligen har funderat över det... det hänger liksom ihop med massa andra saker. förstår du hur jag menar? vi har bara träffats någon gång om året sen gymnasiet och jag har aldrig tänkt blivit förvånad eller tänkt "oj, anna har förändrats", det har bara känts som att du är lite säkrare i dig själv för varje gång vi ses.

Anna sa...

Jo, det är jag ju. vore illa annars, om det gick åt andra hållet... tror att jag förstår hur du menar, även om jag inte riktigt vet vad "massa andra saker" innebär. min omsvängning känns logisk för mig med, intressant att höra att det gör det för andra också.