onsdag 27 februari 2008

I'm miss American dream since I was seventeen

Ibland (det vill säga ofta) blir jag stressad för att jag inte hinner vara tillräckligt påläst och uppdaterad om bloggar, litteratur, kändisar, mode, tv-serier, filmer och politik. Jag vill vara den som sett, hört och läst mest och har massa smarta åsikter om allt och kickar ass på TP (vilket jag i och för sig brukar göra ändå, skryt skryt) och jag tycker inte alls om när jag inte har koll. Nu när jag läser idéhistoria och inte pluggar någonting nästan så borde jag verkligen hänga med men det gör jag inte och då blir jag frustrerad. Och så blir jag arg för det är verkligen bara en struntsak och inget att stressa upp sig över. Det är rätt höga krav att jag ska vara påläst på bloggar, litteratur, kändisar, mode, tv-serier, filmer och politik - jag borde tänka realistiskt och välja ett område. Det finns ju ingen som hinner vara uppdaterad inom så många olika ämnen, förutom arbetslösa, sjukskrivna och panchisar, så varför måste jag vara det? Det är väl mitt Duktiga Flicka-komplex som talar.

Jaja. Egentligen ville jag inte säga så mycket med det här inlägget mer än att jag blir ganska trött på mig själv ibland.

Inga kommentarer: