onsdag 22 juli 2009

irri



irriterande saker just nu:

1. jag fick hm:s höstkatalog idag och det var nog något av det tråkigaste jag någonsin sett när det gäller kläder. aptrista grejer, typ polotröjor och koftor, i aptrista "murriga" färger, typ grått, mörkgrönt och mörklila - såna där typiska, urtrista höstkläder som alltid finns med i alla hm-kataloger varje år och alltid ser likadana ut. det är precis som att man inte kan ha andra sorters kläder på hösten. urrrrrk.

här är ett typiskt exempel på hm-"mode":

boring eller vad?

2. när vi ändå är inne på det här med fäshion så stör jag mig också på att det är så svårt att hitta klänningar med hoodie på. varför fattar inte alla designers att kläder blir så mkt snyggare med en luva?


se bara på den här "godingen", en dieselklänning. skitsnygg! synd bara att den kostar 130 pund på asos, annars hade jag köpt den med en gång.

3. i måndags var jag i båstad och spottade tre kändisar: peder lamm, patrick ekwall samt en tjej som jag kände igen men absolut inte kunde placera någonstans. eftersom nina osså kände igen henne är jag säker på att hon är känd, men jag har ingen aning om hur hon är känd. både jag o nina tänkte spontant "bloggare" när vi såg henne men vet inte vilken blogg hon skulle kunna skriva. snygg, ganska lång, smal, blond, stockholmsdialekt... skulle kunna vara vem som helst. så irri att inte veta!!! jag vill ju ha koll på vilka celebs jag sett.

4. dessutom är jag jättetörstig (efter att ha gått en sk "powerwalk", dvs vanlig promenad, i sann engla/rightnow-anda. när engla hade frågestund för nån dag sen så var helt klart den roligaste frågan "hur gör du när du går powerwalk?" ehhh... man tar på sig skorna och går ut o går, pucko! powerwalk är liksom samma sak som att gå en promenad fast man kanske går i lite snabbare tempo, folk som säger powerwalk ist för promenad säger det bara för att det ska låta "coolare" & mer "avancerat") och jag blir inte mindre törstig oavsett hur mycket jag dricker. jobbigt!

Inga kommentarer: