torsdag 1 oktober 2009

guilty pleasures

jag har ett gäng bloggar jag läser dagligen, som inte kvalar in till att få en länk från min blogg men som jag ändå gillar. det är såna bloggar jag kan tycka är lite småpinsamt att följa, men som jag läser jämt i alla fall. guilty pleasures helt enkelt. anyways, här är mina fem favorit-gpbloggar:

Engla - kan inte sluta fascineras av Englas på ytan så perfekta men väldigt svenniga liv och kan inte låta bli att fortsätta läsa trots att jag stör mig på det mesta hon skriver, som t ex att hon på allvar använder ord som "sessa" och "vardagslyx" och avslutar alla inlägg med "ha en underbar dag sötisar".

Sundholms - om en kristen familj som är kompis med underbaraclara. jag älskar barn/bebis/familjebloggar, läser flera stycken, och det här är en av mina favoriter. roligare än man kan tro att följa en småbarnsfamiljs vardag och sen är det oerhört trevligt att som omväxling läsa en blogg av någon som faktiskt kan skriva.

Vintageportalen - en sockervaddsblogg som är snäppet sötare & fluffigare än niotillfem. irriterar mig på allt tjejen skriver eftersom hela hennes värld är extremt sockersöt och puttinuttig men kan inte sluta läsa för det.

Elinkan - följer bloggen enbart för att det är fascinerande med en tjej som försöker vara en exakt kopia av niotillfem.

Rightnow - skrivs av en totalt utseendefixerad tjej och inläggen handlar om skönhetsbehandlingar, vikthets, festande och bilder på henne. svårt att förklara varför jag följer den här bloggen men gå in och läs så förstår ni varför. man sugs liksom in i den på ngt sätt.

1 kommentar:

Sara sa...

Pruttanna!