måndag 3 maj 2010

kärleksenkät

marget atladottir började med den här enkäten, sen hakade massa andra bloggare på och jag vill också vara med:

Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då?
alla bloggare som jag har läst har svarat att de (troligtvis) skulle förlåta personen och gå vidare med förhållandet. wtf? säger jag. om anders - mot all förmodan - skulle vara otrogen så tror inte jag att jag skulle kunna förlåta det sveket och kunna lita på honom igen. ever. dessutom - anders är extremt mycket emot otrohet och har alldeles för hög moral för att vara otrogen, så om han skulle vara det så är han inte längre vara den person jag en gång blev tillsammans med, vilket vore ytterligare ett skäl till att dumpa honom.

Hur många har du varit tillsammans med? (Alltså ihop med)
en. gissa vem.

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte?
hell yeah! dels av juridiska skäl (miljöskadad, ja) men framförallt för att jag tycker det är en fin tradition, jag vill ha en stor fest för typ alla jag känner, jag vill ha en snygg klänning och vara allmänt vacker och få massa uppmärksamhet, jag vill att folk ska sitta i körkan och lipa etc.

Blir du lätt kär?
vet inte. förr kanske, men inte nu tror jag. har blivit mindre naiv och mer skeptisk i takt med ålder och erfarenhet.

Vad är viktigast hos en kille? Vad faller du för liksom?

att han förstår mig. jag faller för killar som är väldigt trygga i sig själva och inte spelar massa löjliga spel och håller på och tramsar.

Vad är det mest avtändande du vet?
killar med machokomplex som tror att de måste vara traditionellt manliga hela tiden. typ inte vågar stå för att de egentligen gillar "tjejiga" grejer, t ex att kolla på sex and the city eller gilmore girls.

Hur viktigt är det att man har något gemensamt?

det är inte så viktigt att man har gemensamma intressen, däremot är det nog viktigt att har samma mål och vill få ut samma saker av livet. och sen underlättar det såklart att man gillar samma saker, blir ju tråkigt om man aldrig kan göra saker ihop.


Hur länge varar dina förhållanden?
sex år and counting.

Har du fått ditt hjärta krossat?
Nej.

Vad är det mest romantiska du varit med om?
mitt liv är fyllt av vardagsromantik. en gång till exempel köpte anders rosor till mig, utan någon speciell anledning, bara så där. just det, folks - EN ENDA YNKA GÅNG under sex år har jag spontant fått blommor av "min kärlek".

Hur raggar du?
jag raggar inte. kan inte sånt.

Har du en "utseendetyp" hos killar?
ja, gillar män med lite hår, de får gärna vara mer eller mindre flintskalliga.

Beskriv en perfekt första dejt:
helst något som involverar alkohol och en aktivitet, typ bowling. eller gå på liseberg!!! det hade varit asroligt.

Vem var din första kärlek?
anders. guuuuud vilket tråkigt svar men det är faktiskt sant.

Vad tycker du om att ligga på första dejten?
why not?

Vad tycker du om one night stands?
sure. har aldrig haft något själv dock.

Hur är du som flickvän?
ganska krävande tror jag. vill ha uppmärksamhet 24/7, irriterar mig på småsaker, blir arg utan egentlig anledning och sur när jag inte får som jag vill. men ibland är jag snäll och rar.

Inga kommentarer: