måndag 26 juli 2010

kollo i Malmö

För två år sen var jag, Karin och Sebastian på kollo i Lysekil och i helgen var det dags för kollo i Malmö:


Jag och Seb började med att roadtrip:a från Uddevalla till Skåne. Här är vi på legendariska Björkängs vägkrog och äter lunch.


Seb visar hur man kör bil...


...och jag tar kort på maten, som den bloggare jag är.


Bästa roadtripmusiken: Toto och ljuva countrylegender.


Jag fick läsa en tidning för det måste man göra som passagerare på en roadtrip, enligt Seb.


Kollot började med att vi besökte möllevångsfestivalen och Folkets park, där jag vann en mjukisdjurskossa som jag döpte till Berit.


Vi åkte pariserhjulet...


...och hängde på röda gatan som var full av hippies och hipsters.








Berit, en kool ko.




Vi köpte godisarmband precis som på förra kollot.


7 kommentarer:

kakan sa...

kollo ftw! eller för att uttrycka mig i möllevångsfestivalens anda: kollo - av folket, för folket.

Anna sa...

eller hur! antar att det är min tur nästa gång att vara värd för detta fantastiska evenemang?

Sköna Helena sa...

Och sicken tidning sen! :) Mysigt med kollo!

Anna sa...

stöttar ju mina kompisar naturligtvis!:)

leonor sa...

Hej,jag är en tjej som inte alltid hänger med. Jag undrar därför: Exakt vad innebär det att vara en hipster? Kunde ju också ha googlat, men det här är roligare. Grymt med kollo, btw!
Hälsningar Leonor

Anna sa...

leonor: hm, jag vet egentligen inte exakt vad det innebär att vara hipster... tänker mig att det är människor runt 30 som jobbar med media, gillar färgglada chinos och sneakers och är "medvetna", typ äter ekoloogiskt och handlar second hand och har vintage-barnvagnar och coola glasögon och tycker själva att de är väldigt intellektuella fast de (ofta) inte är det.

leonor sa...

Aha, gött jag fattar precis! Det låter skoj, ska nog bli en hipster när jag är runt 30... måste bara börja jobba med media. Är oftast inte särskilt intellektuell (fast jag vill tro det) så det problemet är ju löst. :)