måndag 10 januari 2011

Dag 9 - Det här är jag bra på

Jag har lätt för att känna empati och förstå hur andra människor tänker och känner och jag är duktig på att analysera människors beteende.

Jag är bra på att lära mig siffror och namn och har lätt för att komma ihåg ansikten - sånt som de flesta andra har svårt att minnas. Jag har olika konstiga lösenord till alla konton jag har och jag kommer ihåg de flesta i huvudet. Ser jag en ny sifferkombination en gång kommer jag oftast ihåg den sen och jag minns fortfarande en del klasskompisars från lågstadiet födelsedagar.

Jag är bra på att skriva (inte jättebra, men bra).

Jag är bra på att göra saker snabbt.

Jag hoppas att jag är en bra vän och flickvän men ibland tvivlar jag. Jag hoppas att jag uppfattas som snäll, omtänksam och lojal, för det är det jag strävar efter att vara.

Jag är rädd för många saker men duktig på att utmana mig själv och göra sånt jag tycker är jobbigt (jag hade t ex hissfobi i många år men för några år sen lärde jag mig att åka hiss, tycker fortfarande inte om att befinna mig i en hiss men numera kan jag hantera det. Det är för övrigt en av de bästa känslorna jag vet; när jag kommit över en djupt rotad rädsla. Jag känner mig helt oövervinnerlig!).

Jag tycker att jag har en god självkännedom och vet om mina fel och brister och försöker rätta till dem (däremot har jag svårt för när andra påpekar dem för mig, är inte så bra på att ta kritik).

Inga kommentarer: